Dag 1 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Anouk Jellema - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Anouk Jellema - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

28 Mei 2012 | Indonesië, Batavia

Dag 1 van de vakantie en al meteen de wekker moeten zetten. Vanmorgen moesten we naar de Oad bijeenkomst. Half tien werden we opgehaald. Op de bijeenkomst een aantal excursies geboekt en daarna weer naar het hotel terug gebracht. De terugweg duurde langer dan de bedoeling was. Er was iemand in het dorp overleden en heel het dorp was uitgelopen om de overleden persoon te brengen naar zijn laatste rustplaats. Iedereen ging over de grote weg. De overleden persoon werd gedragen door jonge mannen terwijl hij op een hele hoge brancard lag met veel bloemenkettingen om zich heen. Mooi gezicht om zo toch een crematie inhoud te geven.
Terug bij het hotel.
Na Een poos bij het zwembad gelegen te hebben afwisselend met een koele duik. Terug gegaan naar de kamer en relaxt gedouchet.
Besloten om even het dorpje te bekijken.
Het verkeer as een drukte van een jawelste. Auto's en brommers racen door elkaar. Stoep is aanwezig maar heeft diepe gaten naar het ondergelegen wateringsafvoer systeem. Niet echt begaanbaar dus. Over de straat gelopen links en rechts scheurende autootjes. Bart at mopperig omdat ik blind over straat loop en hij nog aan het letten is op het Andere verkeer. Uiteindelijk naar het strand gelopen ipv naar het centrum.
Het strand is rommelig. In de zee zijn wat kitesurfers aan het varen, er liggen wat bootjes in het water en op de kant. Er ligt veel afval en opgedroogd zeewier waardoor het niet aantrekkelijk is om te gaan zwemmen of ook maar op het strand te gaan liggen. We zijn over het strand teruggelopen naar het hotel. Wat gaan eten in een restaurantje vlakbij het hotel.
Gezellige dag gehad nu nog even het laatste beetje jetlag eruit slapen en morgen weer z'n dagje als deze plannen.

• 28 Mei 2012 - 19:00

Henk:

Bart & Anouk,
    Het is goed om te lezen dat jullie genieten.
    Hopelijk zijn de uitstapjes ook leuk.
    In Den Helder is er een dikke mist komen op zetten dus het is gelijk naar14 graden afgekoeld,brrrrrr.
    Groetjes van Henk& Lotty

• 28 Mei 2012 - 19:12

Mirjam:

Ging niet helemaal goed.
    Maar ik wil jullie een hele fijne vakantie toewensen. En leuk dat je dit hebt, is altijd leuk om te volgen.
    Veel plezier.
    Groetjes Mirjam