Verjaardag in het paradijs - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Anouk Jellema - WaarBenJij.nu Verjaardag in het paradijs - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Anouk Jellema - WaarBenJij.nu

Verjaardag in het paradijs

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

03 Juni 2012 | Indonesië, Batavia

Gister was mijn verjaardag. En die heb ik letterlijk in een paradijs gevierd.

Om 7 uur zaten we al aan het ontbijt. 8 uur werden we door een busje opgehaald. We zijn naar de haven gereden om vervolgens de catamaran de aristocat naar een klein eilandje vlakbij Bali te nemen. 2 uur hebben we op de bood gezeten. Eerst was de zee rustig. Maar hoe meer we op open water kwamen des te ruiger de zee werd. Na ee uurtje varen was ik dan ook flink zeeziek en kon ik echt niet meer van de tocht genieten. Hoe meer het land in zicht kwam des te meer ik naar vat land ging verlangen. Na een kleine twee en half uur varen bereikte we het strand. Prachtig wit strand met palmbomen. Het was een soort van ressort waar we die dag zouden verblijven.
Eerst maar wat foto's van de omgeving gemaakt en vervolgens de eerste erscursie op het eiland gedaan. Met een Leon boordje naar een sub samorine gebracht om daar vervolgens een klein rondje mee te varen. Er waren wat vissen te zien en wat koraal maar echt bijzonder was het niet.
Terug op het eiland nog even in de zon gezeten. En net op het moment dat ik mijn jurkje had uitgetrokken om een duik in het zwembad te nemen was het al weer tijd voor de lunch.
Lekker gegeten met een bandje zacht spelend op de achtergrond. Super relaxt en ontspannen.
Na de lunch was er een village tour georganiseerd. We zijn naar een dorpje gewandeld waar het resort aanstond en in een open pick up oude ragbak gestapt om een kleine tour over het eiland te maken. Het eiland leeft van inkomsten die ze halen aan het kweken van zeewier. Dat wier wordt gebruikt in medicijnen enz. Per maand verdienen de gezinnen hier 3.000.000 roepie mee. Wat inhoud 250 euro ongeveer omgerekend.
Het was heel leuk om te zien hoe de mensen daar aan het werk waren. En om de gewassen te zien.

Teruggekomen in het ressort hebben we geen zin meer om nog wat te ondernemen. We zijn bijna het zwembad neer geploft en hebben heerlijk gezwommen. En nog wat leuke foto's gemaakt.
Uiteindelijk zijn we de zee ingelopen om daar nog wat verkoeling te zoeken voordat we weer weg zouden gaan naar de catamaran.
Ik zeer er tegenop kijken om weer twee uur op die bood te moeten zitten.
Zo raken we aan de praat met wat andere Nederlanders die ook op de catamaran mee gevaren waren. Zij hadden hun ticket terug omgewisseld voor een ticket speedboot. Waarmee je binnen een uur we terug zou zijn. Dit vond ik toch een beter plan en na wat geïnformeerd te hebben hadden wij ook z'n ticket bemachtigd. We vertrokken uiteindelijk een uur later mt de speedboot naar het vaste land. De weg daarheen was net alsof we in de wildste attractie van sixflags zaten. Ik vond het doodeng. Maar blij dat dit gevoel korter zou duren dan de andere boottocht.

Aa land gekomen opgehaald door een busje en naar het hotel gebracht.
's avonds nog lekker uit eten geweest met een ijsje als toetje.

Top verjaardag dacht ik zo.

• 03 Juni 2012 - 08:57

Henk & Lot:

Wat een heerlijke verjaardag,wie heeft het op een prachtig eiland je 24 ste verjaardag vieren. Dit zal een onvergetelijke reis zijn. Je schreef al dat jullie al heel wat foto's gemaakt hebben. Wij hebben er een paar op de site van Bart gezien.Geweldig wat is het daar mooi. geniet nog even van jullie heerlijke vakantie .Dikke kus Henk en Lotty