Een geslaagd etentje - Reisverslag uit Den Helder, Nederland van Anouk Jellema - WaarBenJij.nu Een geslaagd etentje - Reisverslag uit Den Helder, Nederland van Anouk Jellema - WaarBenJij.nu

Een geslaagd etentje

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

30 Januari 2010 | Nederland, Den Helder

Ben echt net terug uit Den Haag. Wat een belevenis weer.

Gepland voor vandaag een ontmoeting met mevrouw Vassanti. In het Park hotel in Den haag. Ik hoop toch echt dat we niet in het hotel gaan eten! Jil had het opgezocht op internet. En het crème de la crème hor.
Ik op vrijdag middag ging ik op pad naar Den Haag. Eerst in de trein naar Alkmaar en dan verder met Jil en Simone (docent) naar Den Haag. 2 uur reizen voor mij en toch vloog de tijd voorbij. Gezellig zitten teuten. Bij het Park hotel ontmoeten we nog een leerkracht die ook mee zou gaan uit eten.
Daar zaten we dan met z’n 4en in de lobby van een hotel te wachten op mevrouw. Wat spookt er dan door je hoofd? Nou bij mij vooral hoe zou ze eruit zien? Zelf had ik een beetje bedacht een kleine slanke vrouw. Vrolijk gekleed. Veel kleur.
En daar kwam ze dan. Eerst dacht ik dat het gewoon een gast was maar daar was ze dan. Een klein mollig vrouwtje. Met donker haar niet eens opgestoken. Gekleed in een lange donkere jas. Had zo van de zwarte markt kunnen komen. Een van de docenten kwam meteen naar haar toe om haar een hand te geven. Simone volgde. Toen voelde ik echt de spanning. Wat moest ik doen. Eerst Jil haar een hand laten geven? Gelukkig begon mevrouw zelf te vragen wie Anouk was. Beetje logisch want dat is de meest uitspreekbare naam voor haar. Jildau. Ik denk dat ze zelf ook al had bedacht dat ze daar niet uit zou komen. Dus ik meteen in me enthousiasme JA! Dat ben ik.. uhh that’s me! Dom dom. Alles in het Engels Nouks. Heel slim maar Jil stelde zichzelf maar even voor.
Gelukkig stelde ze snel voor dat we ergens moesten gaan eten. We belande uiteindelijk bij een tappas Japans restaurant. Gezellig zitten kletsen. Ze had veel verteld over de organisatie en dat ze veel opreis is voor de organisatie. CMS de organisatie waar ik voor ga werken is een onderzoeksorganisatie met verschillende vakgebieden. Ze geloven dat ze met hun onderzoeken de India beter kunnen maken. Ze doen veel onderzoeken voor de overheid, sociale organisaties, buitenlandse ambassades enz. Echt heel veel cliënten die om een onderzoek vragen. Dit onderzoek wordt dan in de media gepubliceerd. Straks in India zal het allemaal nog wel duidelijker worden. Op een gegeven moment vraagt mevrouw Vassanti aan mij wat me favoriete Hollandse eten is. Nou leg jij maar eens boerenkool uit. Daar is na mijn weten geen Engels woord voor. Heb het toen maar bij echte Hollandse maaltijd gehouden.
De volgende vraag gaan jullie morgen een afscheidsfeestje geven aan familie. Mijn reactie:’morgen? Ik ga straks met me vriendinnen nog ff wat drinken hor.”dat gezicht van haar was onbetaalbaar. Daar begreep ze even helemaal niets van. Wat drinken? Zo laat? Of bedoel je morgen overdag? Vinden je ouders dat goed? Ik moest eigenlijk heel erg lachen om mezelf. Maar ik heb me in gehouden. Heb haar maar heel lief uitgelegd dat het in Nederland niet zo gevaarlijk is en dat je ‘s nachts echt nog wel ergens wat kan gaan drinken. Dat je als meisje echt alleen over straat heen kan. Niemand aan je zit. En het echt niet opvalt. Dat laatste had ze gemerkt maar ik moest er eigenlijk zo om lachen. Die reactie! Je merkt meteen dat er een cultuurverschil is.
Terug in het hotel parkzicht nog even een PowerPoint presentatie gekeken over CMS. Wat foto’s van het gebouw. Ze heeft nog wat verteld over de omgeving bij CMS. En dat haar chauffeur ons van het vliegveld zal gaan halen. Alles geregeld, helemaal leuk! We kunnen nu echt gaan!!!

  • 30 Januari 2010 - 17:14

    Christine:

    Hoi Anouk, geniet van je reis en verblijf in India!!
    Groetjes Chris

  • 30 Januari 2010 - 18:35

    Tanja:

    Hey avonturierster....heel veel plezier daar in India. Ik ga je reis volgen....

    Liefs Tanja

  • 30 Januari 2010 - 19:52

    Lianne:

    Veel succes met jullie afstudeeronderzoek maar bovenal heel veel plezier! Op naar de TukTuks, 100 verschillende curry soorten en heel veel mensen die je naam niet kunnen uitspreken :) Geniet ervan!!

  • 31 Januari 2010 - 08:22

    Marloes:

    Nouk! Hele goede reis vandaag en natuurlijk heel veel plezier! :D

  • 31 Januari 2010 - 13:49

    Tante Rie:

    Lieve Anouk, Ik denk dat het wel goed is dat je al je belevenissen een beetje bijhoudt want er gebeurt zo ontzettend veel om je heen. Al die indrukken, ander klimaat, andere cultuur, fijn dat je Jil hebt om tegenaan te praten en andersom natuurlijk ook. Je zal niet zo gauw boerenkool te eten krijgen maar ik denk wel sterk gekruid vreemde maaltijden. Veel plezier nog en we zien uit naar je volgende bericht. Liefs, tante Rie en oom Klaas.

  • 31 Januari 2010 - 17:06

    Tamara:

    Heey nichtje!!

    Daar ga je dan.. naar verweggistan!! Ik wens jullie ontzettend veel plezier en een leerzame maar vooral ook te gek gave tijd!!! Ik ga je blogje zeker volgen!!!

    Dikke knuffel van Tamara

  • 31 Januari 2010 - 17:58

    Lotty:

    hey mop.
    Het viel niet mee om afscheid te nemen daar zijn wij meiden niet goed in, maar je gaat een hele mooie reis maken en we zijn super trots op je dat je dit avontuur gaat meemaken .Het gaat je lukken we houden de mail goed in de gaten en geniet van alle indrukken deze tijd en pas goed op elkaar. een hele dikke kus van:
    Henk & Lotty.

  • 01 Februari 2010 - 17:24

    Lydia:

    Hey lief, lekker dat je goed aangekomen bent. Het avontuur kan nu echt beginnen. Ontzettend veel plezier. Ik ben nu al benieuwd naar de verhalen.

    Dikke x Lyd

  • 02 Februari 2010 - 10:23

    Maurice:

    Hey danspartnertje/ schoolmotiveerster :P

    Hoop dat de heenreis goed is gegaan en alles bevalt :D Ik zal aan je denken vanavond bij salsa en al mn verslagen bewaren komende tijd ;)Kijk uit naar je eerste bericht uit india :D Veel plezier daar en succes met buikdansen.

    kus Mau

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Den Helder

India 2010

Recente Reisverslagen:

23 April 2010

Terug in Delhi

15 April 2010

Prince Charming

13 April 2010

Jet, Juul en Herman

05 April 2010

Op naar de laatste werkweek

02 April 2010

Snuffel in me vuilnisbak
Anouk

Actief sinds 20 Sept. 2009
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 31510

Voorgaande reizen:

26 Mei 2012 - 13 Juni 2012

Bali

31 Januari 2010 - 25 April 2010

India 2010

Landen bezocht: