Roze hoofd en voeten als een gremlin!! - Reisverslag uit New Delhi, India van Anouk Jellema - WaarBenJij.nu Roze hoofd en voeten als een gremlin!! - Reisverslag uit New Delhi, India van Anouk Jellema - WaarBenJij.nu

Roze hoofd en voeten als een gremlin!!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

02 Maart 2010 | India, New Delhi

Maandag.. Het is Holi. Dat wil zeggen dat we vrij zijn en feest gaan vieren. Na een maand avondklok en op tijd slapen zijn we daar aan toe. Dit weekeind is goed begonnen en dan gaan we er ook een goed eind aan breien ook. Eerst uitslapen. Mij lukt dat minder goed als Jildau dus ik ben al vroeg een filmpje op me leppie aan het kijken. Omdat we brood vergeten zijn te halen vul ik me ontbijt aan met een zakje chips. We zijn van de week ziek geweest dus me lijf kan het gebruiken. Ik zie zelfs aan mezelf dat ik afgevallen ben.

Om half 12 staan er wat meiden van het hostel voor onze deur. Ik vraag voor de zekerheid maar even of ze zeker weten dat ze de meiden zijn waar we mee hebben afgesproken. “Preeti ben jij dat??” Ik weet het niet zeker. We moeten weer snel lachen. Niet veel later zitten we zelf ook onder de kleuren. Voornamelijk Roze. En we mooi roze. GELUKKIG. Leuke basiskleur dus.
Diti, Preeti en friend nemen ons mee naar het plein in het hostel. Dat is de ruimte tussen de gebouwen in. Dan starten we. We scheuren de poederzakjes open en we gaan ervoor.
Met gekleurd poeder besmeer je elkaar en zeg je tegelijkertijd ‘happy holi’. Het is het vieren van de zomer. Het is prachtig weer. Zo 23 graden. Dus tussen het “schilderen” door kan je lekker in het zonnetje gaan zitten. Je zal er alleen niet echt bruin van worden. Ook wordt er uitgebreid met water gegooid. Tegen Jil zeg ik nog dat het net een gekleurd zwembadfeestje is. Overal ligt water.
Binnen 10 minuten zijn we doorweekt en van top tot teen onder de kleuren. me voeten zijn blauw. Ik lijk wel een gremlin. Je zie geen wit plekje meer op me lichaam. Het loopt in me BH ze trekken soms je t-shirt omhoog om dan daaronder ook een kleurtje te geven. Waarom hebben we dit feest niet in Nederland? Lijkt me geweldig. Hier mis ik alleen de bar, de mannen, hapjes en een goede DJ.

We maken veel foto’s. Hoe verder we feesten hoe meer je elkaar van kleur ziet veranderen. Dan ben je roze dan groen dan overheerst blauw. Op de foto’s is goed te zien hoe je veranderd. Echt heel grappig. We krijgen chai. En op een gegeven moment is er een geluid installatie uit de kast getrokken. De DJ ontbreekt en vrouwen zijn zo dat als ze door hun eigen muziekbestand bladeren ze meteen willen horen hoe een liedje gaat. Er is dus geen song die je hoort tot het einde. Alles word halverwege afgebroken. Ja, mannen zijn daar beter in.
DE vrouw van het hostel danst met ons mee. Een groot feest. Meiden staan ook met een tuinslang elkaar nat te spuiten. En wij zijn natuurlijk ook het sjaakie. Ook wordt er met emmers water gegooid. Samen met Diti ga ik het allemaal eens even bekijken. We zitten op het trappetje. Komt er opeen een meisje met een volle emmer op me af rennen. Mooi niet dat deze over me heen gaat. Pak de emmer en ik ben sterker dus kieper hem zo over haar hoofd. Ja dat krijg je ervan. Eigen schult. De emmer zat nogal vol ook omdat ze hier bij voorbaad al verwachten dat de helft al niet op de persoon beland. Zij heeft dus een grote volle emmer over haar hoofd gehad.
Iedereen moet er om lachen. Hetzelfde doen we met de tuinslang. Gewoon je hand erop en dan gaat de straal zo naar de andere persoon. We moeten er allemaal om lachen. Om half 3 is het feest een beetje afgelopen. Nu al?? Nu weet ik waarom ze dit feest niet in Nederland hebben. Nu is het nog niet echt een zooitje. Als wij Hollanders dit gingen doen dan gaan we net zo lang door totdat alles onder zit. En dan wordt het opruimen niet meer leuk.

Alle meiden gaan douchen. Jil en ik gaan nog even van het zonnetje genieten. Ik sta me haren uit te kloppen. En dan. PLONS.. Zo een emmer over me hoofd. Ja, dat had ik kunnen verwachten. De meiden pakken me terug. Me broek is zo nat dat er een straal water uit me broek loopt. Gatver!!
Nou dit gaat lang duren voordat ik droog ben.. Dus we gaan ook maar de kamer. Voor ons hokkie gaan we nog even wat foto’s maken. Dan hebben we een goede vergelijking met de foto die we vanmorgen voor het feest hebben gemaakt. Me haar is roze met groen. En dan heb ik het maar even niet over me gezicht. Die is onbeschrijfbaar. Zie daarvoor de foto’s. Dan sprinten we naar de badkamer. Me ondergoed heeft kleuren die ik nooit meer van me leven eruit krijg. Gelukkig van de oude kleding. Alles gaat zo de toedeledookie in.

OW god wat mis ik die douche. Nu zit ik op me knieën op de grond met me hoofd onder een koude kraan. Net zolang totdat er geen kleur meer uit me haar loopt. Dan kan ik het wassen. Me gezicht doop ik maar in een emmer om de ergste kleuren er eerst met warm water af te weken voordat ik schuim ga gebruiken. Een deel van de kleuren gaan er niet af. Na een dik half uur zit er nog roze op me gezicht. Gelukkig is het nog licht roze en zijn de meeste kleuren wel uit me haar. Ik mag mezelf weer blondine noemen. Blank daarin tegen ben ik nog niet.
Ik heb een kleurtje wat ik als volgt omschrijf. Vroeger op de basisschool als je een tekening ging maken van mensen/popetjes. En er was even een gebrek aan de huidskleur nam je roze. Als me nichtje Sterre nu een tekening van me ging maken, ook al is huidskleur aanwezig. Niet gebruiken!! Roze ben ik nu. Varkens roze! Alles hebben we geprobeerd. Vet in laten trekken. Met nagellak remover. Maar niets wil helpen. Heb je een tip? Schrijf hem op.. Wij gaan het zeker uit proberen.
Nu komt het moment van acceptatie. En daar heb ik niet zo moeite mee. dan zie ik er deze week maar roze uit. Jil gaat Diti nog bellen om naar een tip te vragen. Diti zegt op de kleuren dat iedereen er deze week gekleurd uit zal zien. Alleen wij wat erger omdat we blank zijn. Nou dan gaan we maar roze boodschappen doen.
We worden nog steeds aangestaard. We worden nog steeds aangesproken, niets veranderd dus.

De rest doen we lekker niets. Lekker relax. Dat is nog eens goed een eind aan je weekeind maken.
Vergeet je tip niet op te schrijven

  • 02 Maart 2010 - 12:06

    Een Oma :

    Een aller eerste berichtje van een oma die pas een laptop heeft en nu alles uit probeert.Zo kwam ik jullie tegen ik wens jullie fijnw dagen en kom weergoed thuis.

    doeiiiiii

  • 02 Maart 2010 - 15:44

    Lotty:

    Hey Schat
    leuk die foto's.
    Jullie hebben veel lol om de kleuren die jullie nu hebben.We moeten dit maar niet in Nederland invoeren. Wij zijn blij dat jullie zo genieten en het is heerlijk om je verhalen te lezen.
    Geniet van alles Schat en vrijdag gaan we weer skypen.
    Dikke kus henk & lot

  • 02 Maart 2010 - 17:39

    Nicole:

    Nouk, die verhalen van jou brengen mij toch op een geweldig verjaardags idee. Kan je toeval niet wat van dat verf meesmokkelen?
    Have fun!

    xxx

    p.s moet zeggen jullie hadden zo kunnen carnavallen

  • 02 Maart 2010 - 17:48

    Lydia:

    Ziet er echt spetterend uit, zeg! Tja, als het er toch niet afgaat, lekker laten zitten. Leuk voor Den Helder

  • 02 Maart 2010 - 18:37

    Lianne:

    Leuk joh, die schmink :) Kan je daar niet een potje van meenemen? Het is tevens ook een goede bescherming, je hebt geen zonnebrand meer nodig haha! Ik denk dat ze daar iets 'netter' feestvieren dan hier. Als je zoiets hier zou doen dan zou je het na afloop niet alleen op de grond enzo terug vinden maar ook in je bed, de gordijnen en alle muren die er maar in de buurt te vinden zijn ;).

  • 03 Maart 2010 - 04:09

    Tante Rie:

    Let op Anouk. Ik lees een stukje voor uit de telegraaf van vandaag.Paars, geel blauw. Met het gooien van gekleurd poeder in alle kleuren van de regenboog wensen Hindoestanen in Den Haag elkaar "Subh Holi"toe. (Gelukkig Nieuwjaar.) Zo werd gister Holi gevierd, het nieuwjaarsfeest van de Hindoes. Meer dan een miljard mensen vieren jaarlijks wereldwijd het feest,aldus de stichting Holi Samen. Dit jaar voor de 5e keer. Het feest met muziek en dans in wijkpark Transvaal trekt elk jaar duizenden Hindoes. Met een foto erbij met 5 uitzinnig kleurrijke meiden. Jongens doen dat niet? Dus daarvoor had je niet zo ver van huis hoeven gaan. Ben je alweer blank? Dus jullie stinken en je staat er ook nog gekleurd op.Dag Anouk!

  • 03 Maart 2010 - 09:48

    Marloes:

    Haha, jullie zien er prachtig uit :D Moet je vaker doen ;)

  • 03 Maart 2010 - 19:47

    Roberta!:

    Hi Pink Lady.!

    XX Liefs Roberta!

  • 15 Maart 2010 - 15:06

    Maurice:

    Ja ik weet het Nouk ik loop wat achter, ga een inhaalrace beginnen. Mr roze ben je ook leuk :D En raadt eens de date gister met Loes ging door gister :D Nu onze date als je terug bent, maak je niet druk dat zal pas 3 maanden ana terugkomst worden, heb je eerst genoeg tijd voor al je familie en vrienden ;) Ps kleur er al uit?

    Ik heb gehoord dat curry helpt ! ;P Of was het nou boter. Ik heb geen idee suc6 ermee.

    Kus mau

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

India 2010

Recente Reisverslagen:

23 April 2010

Terug in Delhi

15 April 2010

Prince Charming

13 April 2010

Jet, Juul en Herman

05 April 2010

Op naar de laatste werkweek

02 April 2010

Snuffel in me vuilnisbak
Anouk

Actief sinds 20 Sept. 2009
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 31513

Voorgaande reizen:

26 Mei 2012 - 13 Juni 2012

Bali

31 Januari 2010 - 25 April 2010

India 2010

Landen bezocht: