Jet, Juul en Herman - Reisverslag uit New Delhi, India van Anouk Jellema - WaarBenJij.nu Jet, Juul en Herman - Reisverslag uit New Delhi, India van Anouk Jellema - WaarBenJij.nu

Jet, Juul en Herman

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

13 April 2010 | India, New Delhi

7 uur en we staan op de stoep van het hostel. Het is maandag morgen en we gaan vandaag op VAKANTIE!! We keken naar deze dag uit maar de tijd lijkt wel gevlogen. Nog 12 dagen en dan vliegen we al weer naar Nederland. De gedachten daaraan doet pijn maar voelt ook goed.

Vrijdag nog even na een aparte werkdag een taxi geboekt. 7 uur zou de taxi voor het hostel staan. Het is 5 over 7 en geen taxi. Te laat komen is hier normaal maar niet als je een taxi bent. Gelukkig rijd er een bij toeval langs en wil ons wel naar het vliegveld brengen. Naar welk vliegveld is dan de vraag. Ummm?... Ja daar heb je een punt. Als ik zeg dat we naar GOA vliegen weet de man het meteen en begint te rijden. Binnen een half uur zijn we er. Veel te vroeg dus. Maar nog ff wat eten en dan gaan we door de douane. Dat gaat heel apart. Je doet bij de incheckbalie een label aan je koffer/tas wat mee het vliegtuig in moet als handbagage. Dan ga je naar de douane en heb je al dat gemuts van door een scanapparaat laptop eruit enz. je gaat zelf door een detectiepoortje. En wordt daarna nog met een apparaat gefouilleerd of je echt geen metaal bij je draagt. Ik heb in me handbagage een liter zonnebrand maar die mag zonder pardon het vliegtuig mee in. Dat terwijl je een lieter water wel af moet geven.

De vlucht naar GOA is 2,5 uur en we hebben een half uur vertraging. De vlucht is saai. India is vanuit de lucht nogal dor en grauw. Ook hangt er een soort van mist. Smog is het ook niet. heel apart. Om 2 uur landen we dan ook pas. Terwijl dat 1 uur zou zijn. We worden opgehaald door een man. Netjes met een blaadje met onze namen erop staat hij op ons te wachten. Dan is het nog drie kwartier rijden met de auto. We komen dan aan in het plaatsje Anjuna. Het hostel is netjes en schoon. De kamer is best ruim en we hebben een douche, tv en koelkast. Luxe dus!!

We willen wat gaan eten en een medewerkster van het hostel wijst ons de weg. Als kletsend lopen we door Anjuna. Op een gegeven moment stopt er een scooter met een vrouw erop en het blijkt een vrouw van iemand van het hostel te zijn. Ze wijst ons verder de weg en zegt dat ze ons later ziet. Toch weer bijzonder dat ze ons herkent van niets. Ik gok op een gokje.

We zien alleen maar oudere mannen en vrouwen op scooters en motoren voorbij scheuren. Bijna allemaal zijn ze blank en hebben ze een hippie uistraling. We eten wat en kletsen wat met een gepensioneerde Engelsman. Tuurlijk ook hippie. Dan lopen we terug naar het hostel

De vrouw bied ons een scooter aan. 150 roepie per dag!! We nemen het aanbod dus aan. Het feit dat je geen rijbewijs bij je hebt is geen probleem. Als je uit Nederland een faxie van je rijbewijs laat zenden en dat bij je draagt is dat ook goed. We zijn net uit eten geweest en dat was zweten scooter zou dus handig zijn. Het is wel warm maar het windje maakt het toch wel lekker. Het is net zo heet als in Delhi denk ik.

Ik heb niet vaak scooter gereden dus jil mag voor vandaag de helt zijn die ons naar weet ik veel waar tuft. We liggen vlak op die scooter. Links rijden is volgens mij wel wennen. Maar dat went ook snel. We noemen ons zelf maar Jet en Juul. We zaten echt als twee Truusen op die scooter. We rijden naar het strand. We nemen een weg die iemand ons gewezen had. Bij een kerk houd voor ons de weg op. alleen nog een klein zandpadje. We vragen het weer en ja hor we moeten daar over heen. Het is best een stuk en we hobbelen verder.
’s Avonds rijden we nog naar een ander gedeelte van Anjuna. Daar eten we wat aan de zeekant en dan gaan we weer terug. In het hostel kijken we Ugly Betty en kletsen wat. Om 10 uur ga ik nog even kijken of we nog wat chips kunnen kopen. Maar helaas de shop sluit hier vroeg.
Om half 10 wordt ik wakker en zie ik dat Jet al wakker is. Jet zit achter de computer. Wat eten zou er best in gaan dus gaan we op de scooter opzoek naar een tentje waar we wat kunnen eten. Daarna nog ff een markt over en terug naar het hostel. We moeten morgen dat onderzoek opsturen naar Alok. En we moeten nog even aan de bak.
Terug in het hostel vraag ik even of ik ergens me mail kan kijken en ik gebruik een van de computers van het hostel. Als we internet op de kamer willen moeten we kamer ruilen. Dat doen we uiteindelijk ook maar. Het is wel makkelijk als we internet hebben. onze nieuwe kamer is kleiner maar wel met internet.
’s Middags kan ik mezelf niet meer motiveren en besluiten we om naar het strand te gaan. We liggen lekker in de zon en kunnen lekker zwemmen in de zee. Vrouwen proberen ons van alles aan te smeren en al snel worden we omhangen door sieraden. Het seizoen is over dus elke klant is er een. Ze doen ook extra hun best om toch nog wat te verkopen. Wij kopen niets en we gaan nog een keer zwemmen. Dan als ik in het water lig staat er opeens een koe op het strand. Toch een heel erg apart gezicht. Ik ben ook even overrompeld. We zitten nog wat in de zon. De wind maakt het liggen lekker. En extra smeren om niet te verbranden. De koe heeft zich bedacht en komt onze kant op lopen. Half opgejaagd door honden. Voor onze bedjes blijft hij staan. En niet meer weg gaan. We noemen hem maar Herman. Herman heeft het zo naar zijn zin dat hij er maar bij gaat liggen. Tuurlijk schieten we de nodige plaatjes en aaien het beest. Een vrouw komt bij me zitten voor een praatje. Jil is dan aan het zwemmen. De vrouw is 19 jaar heeft een kindje van 1 en een alcoholistische man. Werkt in het seizoen hier in Anjuna en gaat daarna terug naar haar geboorteplaats om daar ook te werken op een boerderij. Ze wil dat we in haar shop komen kijken. Ik heb daar geen zin in en wimpel het af met een verhaaltje van een andere keer. Ik kan ook wel een verhaaltje vertellen en zielig doen. Maar dan neemt ze me toch nog me geld af. En moet ik wat kopen.
Deze vrouwen zijn zo gedreven met het verkopen dat ze zonder dat je het wil zomaar ja hebt gezegd om maar van het gezeur af te zijn. Het is al laat en we besluiten om terug te gaan. We gaan eerst nog even jurkjes shoppen en dan terug naar het hostel. Lekke een muziekje luisteren en relaxen. Met internet even nog op het web en skypen.


GOA = Hippies, stranden met palmbomen en vooral het gevoel dat je niks hoeft te doen. Alles op zijn gemakkie. Prima nog even voordat we naar Nederland gaan.

  • 13 April 2010 - 17:45

    Henk:

    Top die foto van jou en Herman.
    Dit zal je op het Huisduinerstrand niet gauw tegenkomen.
    Had je hem niet beter Vinnie kunnen noemen dan was hij toch een beetje bij je geweest.
    Blij dat je nu weer een douche hebt dan kun je weer een beetje wennen aan wat luxe.
    Ik heb nog op Google Earth gekeken waar je ongeveer zit.
    Er zijn markten genoeg maar ik heb het hotel niet kunnen vinden.
    Als je de smaak van het brommer rijden te pakken krijgt kun je ook met Vin mee.

    XXXXXXX Veel plezier nog met de scooter en HermanXXXXXXX

    Groetjes, Henk&Lotty


  • 13 April 2010 - 17:57

    Roberta!:

    HI.!
    Wat leuk die koe, .! hahaha.. dat maak je hier niet mee.. hii.
    Enn nog ff lekker relaxen daar ik India.. :)

    Love xx

  • 13 April 2010 - 18:00

    Ivonne:

    Geniet nog effe van je laatste weekjes. wel beetje bruiner worden!!
    groetjes von, ben en cas xx

  • 14 April 2010 - 07:29

    Lydia:

    Wat een schatje Anouk. Kan je hem niet meenemen voor mij? Leuk voor in de achtertuin, hahaha. Geniet lekker van je vakantie en tot gauw!

    x Lyd

  • 14 April 2010 - 11:14

    Sandy:

    Hé Anouk,

    Apart hoor opeens een koe voor je strandbedje...gelukkig ging hij er niet op liggen. Geniet nog even van jullie vakantie, lekker zonnen en dan weer terug.
    Heel veel plezier nog.
    Groetjes Sandy en de rest van de familie

  • 14 April 2010 - 20:00

    Ria Laven:

    Wat weer een heerlijk stukje, leuk om te lezen!
    En dan die koe op het strand,dat kom je hier niet gauw tegen!!
    Jullie twee nog een hele fijne vakantie en geniet van het beetje luxe wat jullie nu hebben!
    Liefs en groeten,
    RIA

  • 16 April 2010 - 11:51

    Maurice:

    Nou wat leuk m'n schoonmoeder op bezoek bij je ;):P Dit heb ik neit gezegd als iemand er om vraagt in Nederland ohkee! Maar lekker genieten dus. Wil je het mooie weer meenemen deze kant op, is de tijd er voor. En die vulkaan uitbarsting op ijsland kan de temperatuur hier ook nog eens naar beneden brengen. Hoop btw dat de vliegtuigjes weer gaan als je terug moet ;) Maar geniet er nog even van... Ohja en hier gewoon weer rechts rijden.... Dikke kus Mau

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

India 2010

Recente Reisverslagen:

23 April 2010

Terug in Delhi

15 April 2010

Prince Charming

13 April 2010

Jet, Juul en Herman

05 April 2010

Op naar de laatste werkweek

02 April 2010

Snuffel in me vuilnisbak
Anouk

Actief sinds 20 Sept. 2009
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 30324

Voorgaande reizen:

26 Mei 2012 - 13 Juni 2012

Bali

31 Januari 2010 - 25 April 2010

India 2010

Landen bezocht: