Beestenweek - Reisverslag uit New Delhi, India van Anouk Jellema - WaarBenJij.nu Beestenweek - Reisverslag uit New Delhi, India van Anouk Jellema - WaarBenJij.nu

Beestenweek

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

30 Maart 2010 | India, New Delhi

Nou dachten we dat we na die kakkelak, fred, Ad en Ans en de mieren wel alles hadden gehad. Nou niets is minder waar. Gister een bikkeldag gehad op het werk. De Nederlandse stukken afgemaakt en mijn deel van de organisatie hier is ook bijna klaar. Als we vandaag even bikkelen moet hoofdstuk 3 toch ook wel af zijn. En dan alleen nog onze aanbevelingen en we zijn klaar. We hopen dat in een week te kunnen afronden. Om kwart over 5 hebben we het wel weer gezien en gaan we boodschappen doen. We hebben hier een winkel die 24 uur per dag 7 dagen in de week open is en het is me favo store. We maken altijd een praatje met de werknemers. Heel leuk.

Met een volle tas eten tussen Jil en mij in gaan we terug naar het hostel. We kijken tussen de post en gaan daarna terug naar de kamer. Kaartje van moeders. Voor onze kamer stonden ooit(gister morgen) is “netjes” wat airco’s of iets dergelijks op gestapeld. Nu staan ze her en der voor onze deur verspreid en een mannetje zit daar aan te sleutelen. We moeten lachen dat we door een soort van airco oerwoud naar onze deur moeten banjeren. We groeten de man en lopen verder. En wat zit daar? Een aap. Niet een kleine versie. Nee een van ongeveer een meter. Voor onze deur. OMG!! En hij zit te zitten hé. Niet dat hij nog beweegt of zo. Hij kijkt Jil ook echt aan van. “Wat moet je nou?” “Als je dichterbij komt geef ik je een soejang.” Tuurlijk moeten we lachen en bespreken we dat. En als we dan is verder kijken zitten er ook apen op het dak. En een baby hangt er in het hek. Ik zeg tegen Jil dat we nu voorzichtig moeten doen. Ik hou hier helemaal niet van. En ik geef het toe. Ik ben bang voor een loslopende aap.
We vragen aan de man of de aap gevaarlijk is. Natuurlijk kan de manlief geen Engels. Dus gebaar ik maar naar de aap en maak een eetbeweging. De man moet lachen en gaat voor ons de aap weg jagen. Als de aap van ons pad af is maar nog wel dicht bij rennen we naar de deur en gaan we snel naar binnen. De apen gaan in het hek zitten met hun kont naar onze deur. Een foto maken lukt niet heel erg goed. Wat een gekkigheid deze week!! Als we later nogmaals kijken zijn ze weer verdwenen.

  • 30 Maart 2010 - 07:04

    Lotty:

    Hallo Anouk,
    Deze apen hebben jullie natuurlijk steeds langs zien lopen met tassen vol eten, en hopen dat jullie bananen mee hebben genomen.
    een heerlijk verhaal om te lezen.
    dikke kus
    Henk en Lotty

  • 30 Maart 2010 - 10:41

    Maurice:

    Zo'n winkel wil ik ook wel hier, maar ik ga er mooi niet werken. Kom je als je terug bent in Nederland ook elke keer een praatje maken in de Vomar? Gezellig :D En volgens mij was artis wat apen kwijt, neem je ze even mee terug. Gewoon lokken met eten ;)

    Dikke kus Mij

  • 30 Maart 2010 - 19:38

    Marloes :

    Hey Nouk!

    Hahaha, dus in India is het niet "Er staat een paard in de gang", maar "Er zit een aap voor mijn deur" :P Wat een verhaal weer!

    Zeg.... passen al die spullen nog wel in je koffer als je naar huis komt? ;) xx

  • 31 Maart 2010 - 06:58

    Leonie:

    Hee Nouks!

    17juli ben ik jarig, en jij weet wat mijn lievelingsdier is?! ;)

  • 31 Maart 2010 - 09:08

    Vince:

    Je bent tog niet bang voor paar wilde apen je hebt er zelf 2 thuis rond lopen.
    lief zie je snel

  • 31 Maart 2010 - 14:35

    Tante Rie:

    Lieve Anouk. Ja dat was natuurlijk wel even schrikken. Het ene aapje ontmoet het andere aapje. Wie zal het hardst geschrokken zijn. Als je dat beest zou voeren kom je er ook niet meer van af en misschien was dat daar ook wel eens gebeurd.Zolang je leeft zal je deze byzondere dingen herinneren en hopenlijk ga je je leventje hierna niet al te saai vinden. Nog veel plezier, dag meissie!

  • 04 April 2010 - 08:26

    Peter:

    hey nouk.
    al een poosje niets meer van ons gehoord dus het werd wel weer tijd voor wat schager onzin.
    alhoewel we nu niet in schagen zijn maar in sondersdorf.
    das frankrijk dus. bij de zus van monique in de elsas. dat doen we elk jaar met de paasdagen dus dit jaar maar geen uitzondering gemaakt.
    oomdat de franse auto van ons niet meer zo goed doet waarvoor we hem hebben gekocht waren we op zoek gegaan naar een ander vervoermiddel.
    we vonden een peugeot 307 maar die was nog niet klaar dus gingen we met de laguna.en ja hoor: na 275,678 kilometer sprong dat @5ç%/(/ç* ding weer op storing en gingen we niet sneller dan 100.
    ff aan de kant gezet en bakkie gedaan en toen ging het wel weer. maar in de bergen, jolanda woont op 500 meter hoog, weer sroring. de berg op met 35 p uur is niet leuk hoor, vooral niet als er toeterende en vooral ongeduldige fransoosen 8ter je aan tuffen. het merde merde was dan ook niet van de lucht.
    maandag gaan we weer naar schagen en we hopen maar dat die reis wel voorspoedig gaat. we gaan immers eerst de berg weer af.......
    als je nog ruimte hebt neem je dan een aapje voor me mee? er zijn er volgens mij genoeg en eentje zullenn ze toch niet missen?????dikke kuzz van devroompies uit de elsace, france

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

India 2010

Recente Reisverslagen:

23 April 2010

Terug in Delhi

15 April 2010

Prince Charming

13 April 2010

Jet, Juul en Herman

05 April 2010

Op naar de laatste werkweek

02 April 2010

Snuffel in me vuilnisbak
Anouk

Actief sinds 20 Sept. 2009
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 31516

Voorgaande reizen:

26 Mei 2012 - 13 Juni 2012

Bali

31 Januari 2010 - 25 April 2010

India 2010

Landen bezocht: