Nog 2 weken werken - Reisverslag uit New Delhi, India van Anouk Jellema - WaarBenJij.nu Nog 2 weken werken - Reisverslag uit New Delhi, India van Anouk Jellema - WaarBenJij.nu

Nog 2 weken werken

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

26 Maart 2010 | India, New Delhi

Afgelopen weekeind 2 nieuwe vrienden gemaakt. Kom je zomaar weer tegen. Die hebben ons zaterdag mee uit genomen naar een veel te hippe tent. Het was gezellig. We hebben gelachen en vooral we hebben een borrel gedaan. Laat thuis. Zondag hebben we samen met hun door gebracht. Iedereen lag te slapen en ik zat met John cricket te kijken. Na een kuur kijken en uitleg krijgen snapte ik eindelijk het spel. John zat ondertussen ook druk te vertellen over zijn uithuwelijkings probleem. En wat heb ik gelachen. Ja, als je het meisje waarmee je bent uitgehuwelijkt niet leuk vind heb je dus een probleem. Maar John gaat een oplossing zoeken. Halverwege de middag kwamen er nog wat mensen cricket kijken. Heel gezellig en heel veel gelachen en gekwebbeld.

Maandag hadden we een interview met de goverment. Moesten we heen met de taxi. Het was buiten de stad. We zijn vrij om alle stukken te gebruiken die hun in hun bezit hebben. dat is goed nieuws voor ons stuk.

Dinsdag naar een organisatie butterflys. We werden vriendelijk ontvangen en nadat er een doofstom jochie met ADHD nog eens 4 keer de kamer in kwam stuiven mochten we toch even een kijkje nemen in de opvang van de kinderen. Foto’s maken mocht alleen niet. Dat is begrijpelijk. Maar goed er was al van tevoren aangekondigd dat we geen kijkje mochten nemen bij de kinderen. Dus wees blij met wat je krijgt.

Woensdag vrije dag!! Met Dit naar de markt en even wat oorbellen in geslagen. Een echt India’s pak gekocht. 3 dop de Indiase manier. Broek shirt en sjaal. We moeten hem alleen nog in elkaar laten zetten.
De tijd vliegt. We hebben nog maar 2 weken voor het stuk dus we hebben er even de vaart achter gezet. Deze week was de week van bezoeken, interviewen en schrijven. En wat heb ik veel geschreven!! Ben helemaal trots op ons!! Vandaag moesten we om half 7 ons bed uit. In alle vroegte op stap om om 10 uur een interview te hebben met mensen ergens in Delhi. Naar de plaatsen vraag ik niet eens meer. Ik kan het toch nergens plaatsen en we rijden in de tuktuk voor mijn gevoel rondjes. Het interview was leuk. De vrouw vertelde veel en we kunnen nu we aan de interviews gewend zijn ook even wat verder gaan met de vraagstelling.

Morgen gaan we naar Agra voor 2 dagen. Mij benieuwen hoe dat wordt.

• 26 Maart 2010 - 09:47

Jildau:

Wat kan je het mooi verwoorden! :D Haha echt nog maar een maand en dan zitten we al weer in ons kikkerlandje :S Gelukkig nog veel leuke dingen in het verschiet!
    En aangezien het vrijdag is en we wederom heel hard hebben gewerkt, verdienen we het om eerder naar huis te gaan! Heb zin in het weekend! (L)

• 26 Maart 2010 - 11:44

Lydia:

Hey Nouk,
    Tja, nog maar een paar weken, dan ga je weer naar huis. Wat gaat de tijd nu snel he? Voordat je het weet lig je weer lekker in je eigen bed.

x Lyd

• 26 Maart 2010 - 13:42

AukeSandy Tije Kjeld:

Hé Anouk,

Nog even 2 weken bikkelen en dan nog wat vakantie dus, hier alles ok, Kjeld heeft stoere kleren van je ma en pa gekregen met een stoere pet...Heel erg gaaf,
    Geniet nog even van je tijd daar en tot gauw.
    Groetjes van ons allemaal

• 26 Maart 2010 - 14:00

Tante Rie:

Je hoeft je dus niet te vervelen. Het was een druk weekje. Maandag interview met het governement en dinsdag met de organisatie Butterflys. Vandaag een interview met mensen in Dehli en morgen naar Agra. Je hebt nu vast wel een heel dik pak papier (of alles staat nog in je laptop) En moet dat allemaal nog verder uitgewerkt worden als je terug bent? Klaar ben je met zo'n uithuwelijking. Als zoiets niet goed gaat kun je je ouders voor een deel de schuld geven. Zullen daar door dit systeem minder scheidingen zijn? Nog maar 29 dagen en dan wacht je een warm onthaal op Schiphol denk ik. Tot je volgende story. Dag Anouk!

• 29 Maart 2010 - 10:34

Marloes:

Noukert!

Heb je extra oorbellen gekregen? :D

Succes nog even met werken! xxx

• 29 Maart 2010 - 13:23

Lotty:

hey anouk
    Lekker een extra vrije dag en dan ook nog naar de markt waar al jouw favoriete spulletjes te koop zijn.
    Wat zal je genoten hebben mop.
    Nog twee weken hard aan je stuk werken en dan lekker op vakantie.
    geniet nog van alles en een heel gezellig weekend
    dikke kus henk en Lotty