Eerste oplichting - Reisverslag uit New Delhi, India van Anouk Jellema - WaarBenJij.nu Eerste oplichting - Reisverslag uit New Delhi, India van Anouk Jellema - WaarBenJij.nu

Eerste oplichting

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

02 Maart 2010 | India, New Delhi

Zondag
We willen vandaag naar Hauz Kasz. Dat zijn gebouwen van 1300. Ik kan maar niet begrijpen hoe het kan dat er tussen al die vierkante afschuwelijke gebouwen toch nog oude mooie gebouwen kunnen staan. Het verschil is zo groot. Je hebt dan de gebouwen of bouwwerken uit 1300 en dan die blokkendozen die ze nu na 1940 neer hebben gezet. Waar is de tussentijd gebleven? Mijn hoofd kan daar echt niet bij. In Delhi staat volgens mij niets van de tijd daartussen. Ik kan het in ieder geval niet in me boek vinden. Ook wordt het heel erg duidelijk dat je leeft in een wijk en dat die wijk je stad is. Buiten je wijk kom je niet vaak. Tuktukers weten heel vaak niet wat we bedoelen. En wij zoeken nog wel naar de toeristische plekjes. Die mooi zijn. maar elke keer valt het mij weer tegen dat de achtergrond/omgeving zo vreselijk afschuwelijk is. Dan hebben we in europa nog smaak. Hier staat smaak helemaal niet in het teken van het leven.
Ons geluk is het dat iedere oto(tuktuk) chauffeur meteen begrijpt waar we het over hebben. we sjoefen er dan ook in een ruk naartoe. Eenmaal in de wijk moet de route even specifieker gemaakt worden. Dus nadat de tuktuker aan andere tuktuk gassies heeft gevraagd hoe hij moet rijden verliezen we er een beetje vertrouwen in dat we er ooit nog gaan komen. Maar goed we komen altijd wel ergens uit. Of dat we op de goede plek gaan komen. We komen niet meer bij wat een dag. Zo zien we nog eens wat van Delhi. Jammer dat het allemaal stinkt en dat het allemaal vies is.

Na 3 keer vragen komen we toch echt op de plek waar we naar toe wilde. Het is bijna eng dat we er echt zijn en in een goede tijd ook nog.
Maar goed terug komend op Hauz kazs. Het was mooi en groter dan dat ik ook maar had kunnen denken. 3 verdiepingen tellend gebouwen uit 1300. We maken veel foto’s. genieten van de stilte. En we lopen weer verder. Er is een grote vijver met blauwalg. Veel roofvogels en heleboel jonge jongens en stelletjes. Soms heb ik het gevoel dat het meer een afwerkplek is dan een toeristiche bezigheid. Veel donkere gangentjes hokjes waar je goed privé zou kunnen zitten. Niet echt wat voor mij dus. Iedereen laat ons wel met rust en we kunnen dan ook volop om ons heen kijken. Veel foto’s maken zonder dat daar nog andere personen op staan.

Op de terugweg gaan we nog langs en tombe/tempel. We worden vreselijk opgelicht door onze tuktukdriver. Aan het einde van de straat is namelijk de city mall die is 3 keer gas geven van ons hostel en wij moeten de beste man 100 roepie betalen. Eikel. Maar goed we laten het voor wat het is.

Bij het hostel aangekomen legen we de tas en gaan we even naar de MAC om een ijsje te scoren. Het wordt hier snel steeds warmer. Nu vandaag was het zo 26 graden. Warm dus.:)