Wie mooi wil zijn moet pijn...Doorstaan - Reisverslag uit New Delhi, India van Anouk Jellema - WaarBenJij.nu Wie mooi wil zijn moet pijn...Doorstaan - Reisverslag uit New Delhi, India van Anouk Jellema - WaarBenJij.nu

Wie mooi wil zijn moet pijn...Doorstaan

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

04 Maart 2010 | India, New Delhi

Al 2 weken zien me benen eruit als grizzlybeer benen. Dikke vacht had ik ontwikkeld. Zonder douche is het niet echt een pretje om je beentjes een beetje glad te houden. Vorige week hadden we aan de meiden hier al gevraagd hoe zij dat allemaal bijhouden. Nou het antwoordt is dat ze harsen hier alles. En anders een vorm van epileren met touwtjes. Preeti rade ons aan om na Holi dat te laten doen. Maandag en dinsdag was de salon dicht maar gister was hij open. We hadden niets afgesproken met de meiden maar om kwart over 7 ‘s avonds stonden ze voor onze deur. Dames we gaan harsen. OKE?! Wij naar de salon in het winkelblok. 5 min lopen. Op de heenweg moet Preeti aan mij al haar grappige verhalen over haar vriendje kwijt. Weer ruzie. Hij wil ons ontmoeten en dan gaat hij wel even versieren. Ik maak Preeti maar even duidelijk gemaakt dat wij Hollandse meiden wel wat gewend zijn. Dus dat we dat nog wel even gaan zien.

Aangekomen in de salon. Mannen beneden. Zeg maar een kappertje met twee verdiepingen. Wij lopen langs de starende mannen naar boven met en trap. Daar komen we op de vrouwenafdeling. Allemaal dames. Er is wel een manlijke kapper en de hulpjes zijn manlijk. Maar van de schoonheidssalon zijn het allemaal vrouwen. Preeti komt hier vaker dus stelt ons even voor en regelt meteen dat we kunnen harsen. Full legs please. In het midden van de salon, die niet groter is dan mijn slaapkamer staat een bankje. We nemen naast elkaar plaats Jil en ik. En Preeti gaat 4 sec op me schoot zitten maar trekt dan zelf de conclusie dat ze zwaar is. Nou ik denk dat haar lijfje niet meer als 50 kilo weegt maar goed als je er niet prettig bij voelt. Lachend zeg ik nog dat ze best mag komen zitten. Dat ze echt me botjes niet breekt.
Je heb de salon waar haren worden geknipt. Wenkbrauwen worden gedaan nagels gelakt enz. en aan een kant van de salon heb je 3 kleine hokjes.
Mannen lakken de nagels, doen de voeten, drogen met ze 2en het haar(1 kamt een ander heeft de föhn in zijn handen). Terwijl vrouwen de wenkbrauwen doen en meer persoonlijke behandelingen. Ik moet er wel om lachen. Zoveel mensen in die salon. En dan die mannen die nagels lakken voor hun werk. Lachwekkend. Het zou handig zijn als Vince mijn nagels ging lakken.
De dames van de salon verdwijnen in en uit een hokje. Dan zijn ze klaar met voorbereiden. Anouk kom. Ja hor. Waarom heb ik zo makkelijke naam voor hun. Jil zal nooit als eerst hoeven alleen al omdat ze haar naam niet kunnen uitspreken. In het hokje staat een massagetafel en de vrouw die mijn harst kan geen Engels. Lekker?!! :s Maar goed ik heb 12 jaar lang naar me moeder gekeken hoe ze in Frankrijk alles duidelijk maakte met handen en voetenwerk dus daar heb ik me grote voorbeeld van gebarentaal. Hier moet het ook lukken.

De vrouw begint met een soort van laken in het rond te zwaaien en ik vraag alleen maar aan haar broek uit?? Op een gegeven moment geeft ze een ruk aan me broek. Oké je maakt je punt. Broek uit dus. Ik trek me sandalen uit en zet ze maar ver onder de tafel. Niemand wil die zweetdingen ruiken en schaam me dood. Me voeten ruiken dan ook niet veel beter. Maar goed ga op de tafel zitten en ik wordt in gepoederd met talkpoeder. En dan begint ze. Met een botermes begint ze de hete hars op me onderbeen aan te brengen. ik schrik er een beetje van dat het zo het is. Als ze klaar is trekt ze het eraf. Ze doet het zo snel dat je niet de tijd krijgt om na te denken dat het pijn doet. Dus conclusie het doet geen pijn. Jil zit nog steeds op dat bankie en roept op me paar minuten. Gaat het Nouk? Ik roep braaf terug dat het gaat. Als 1 been klaar is gaat Jil in het hokje naast mij. Ze zegt na een paar minuten heel aardig: Nouk het doet pijn! Ik lach naar haar en zeg wacht maar tot ze je voeten gaan doen en je bikinilijn. Haha. Als ze beiden benen heeft gedaan wil ik van die tafel af springen. Klaar!!

Gelukkig.. Met haar vingers maakt ze even duidelijk dat ik om moet draaien. Nog niet klaar dus!! De achterkant moet nog. Ik ben zo blij dat de plantenspuit er op een gegeven moment bij komt. Binnen een kwartier ben ik klaar. Echt al deden ze het zo snel en Nederland en was het net zo goedkoop in Nederland dan ga je toch niet meer met een messie lopen klooien.

300 roepie moeten we betalen voor met ze 2en. Dat is E2,50 per persoon. Dit ga ik zeker nog vaker laten doen.

  • 05 Maart 2010 - 21:32

    Frank:

    Noekie, doen ze ook snorretjes en kinnebakken? Klinkt best lekker!

    Zoen.

  • 05 Maart 2010 - 22:28

    Ria Laven:

    Hoihoi Anouk,
    Ik heb al je reisverslagen weer zitten lezen!! Je schrijft heerlijk ,leuk om te lezen! Wat maken jullie een hoop mee. Dat gedoe met die W.C bril en later met die pot.Echt lachen hoor!
    Wat zullen jullie straks de douch in Holland omarmen.De waterrekening gaat met sprongen omhoog als je terug bent!
    Heel veel plezier daar.
    Groetjes en liefs,
    RIA


  • 15 Maart 2010 - 15:12

    Maurice:

    Ik wil het ook wel proberen voor €2,50. Ik garandeer je niet dat het geen pijn doet :S

    Kus Mau

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

India 2010

Recente Reisverslagen:

23 April 2010

Terug in Delhi

15 April 2010

Prince Charming

13 April 2010

Jet, Juul en Herman

05 April 2010

Op naar de laatste werkweek

02 April 2010

Snuffel in me vuilnisbak
Anouk

Actief sinds 20 Sept. 2009
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 31520

Voorgaande reizen:

26 Mei 2012 - 13 Juni 2012

Bali

31 Januari 2010 - 25 April 2010

India 2010

Landen bezocht: