Daar zijn we dan - Reisverslag uit New Delhi, India van Anouk Jellema - WaarBenJij.nu Daar zijn we dan - Reisverslag uit New Delhi, India van Anouk Jellema - WaarBenJij.nu

Daar zijn we dan

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

02 Februari 2010 | India, New Delhi

Gister zijn we aangekomen in Delhi. De vlucht verliep goed. Het was erg lang zitten en van slapen in het vliegtuig is het ook niet echt gekomen. Als ik een beetje aan het weg zakken was. Werd ik of wakker gemaakt om iets te drinken/eten of we zaten in een turbelentie. Op het vliegveld stond de chauffeur van mevr vansanti die ons op kwam halen om naar het hostel te gaan. Onderwerg naar het hostel kwamen we de kinderen die aan het werk waren al tegen. Daarna koeien op de weg en de huisjes van de aller armste. Mensen die op de stoep lagen de slapen. Al zag het er meer uit dat ze niet meer tot de levende behoorde. Maar goed eindelijk in het hostel. Melde bij de baas en dan naar de kamer. Dat ik de kamer zag moest ik even slikken. het was een en al beton. geen likje verf. de remen beplakt met oude kranten en alleen een bed erin. Oke dit is dus even adem halen en je over geven. 1 kamer voor Jil 1 kamer voor mij en daartussen de badkamer. Die wilde je helemaal niet zien. een en al zwart. met een frans toilet. Oke het zijn maar 3 maanden
uiteindelijk zijn we naar een andere kamer gegaan. meiden die ook werken bij CMS hebben daar voor gezorgd. het is een twee persoons kamer en er zit een knap toiletje in. zoeen als in Nederland. daar kunnen we 3 maanden verbijven. het is er heel vies en we zullen het zelf moeten schoon maken. maar het is er warmer en gezelliger als boven. Jan Smit aan de muur gehangen en ik voel me helemaal thuis.
vandaag moesten we meteen naar de office toe komen. we hebben en klein plan gemaakt wat we met CMS gaan bespreken. het is wel heel raar dat ze ons niet eerst aan het land laten wennen. we moeten meteen aan de slag. we hebben ons idee van lekker India omgezet naar India werken en beleven. Een douche kennen ze hier niet dus we moeten nog maar even bedenken hoe we ons gaan wassen.
nu eerst maar duidelijkheid krijgen over het onderzoeksplan en dan zien we hier wel weer verder.

• 02 Februari 2010 - 12:42

Lianne:

Goed te lezen dat jullie heelhuids zijn aangekomen. Jammer dat jullie niet even kunnen acclimatiseren maar aan de andere kant, zo kom je niet in tijdnood ;-). Ik denk dat de Indiërs (ik hou het daar maar op want anders word het Indianen of iets in die richting)niet hebben bedacht dat het best wel een een cultuurshock voor jullie zou kunnen zijn. Die denken meteen; back to business :-). Veel plezier en werk ze! (wij hebben op school ook heel wat werk te doen pfffff).

• 02 Februari 2010 - 12:44

Nicole:

Er gaat niets boven een beetje 100%NL! Veel plezier en niet teveel kwijlen over jan:p

Liefs,

• 02 Februari 2010 - 14:42

Henk&lotty:

er gaat niets boven je eigen bed wij zijn al blij dat je er inpast en verder is het wel een cultuurshock .wat bent je dan snel tevreden met een andere kamer he dit is ook veel gezelliger samea met jildaubo maar ga er positief tegenaan en maak er een geweldige tijd van.
    kus Henk en lot

• 02 Februari 2010 - 17:16

Henk:

Hoi Mop,
    22.00 uur binnen,niet zonder begeleiding weg,kamer smerig ……..Prisonbreak?Hoe is het nu om eens te ervaren hoe Michael zich gevoeld moet hebben.
    Hebben Julie in de kelder al een ontsnappingplan uit gedacht?Dan kunnen jullie wel de laatste ontbrekende afleveringen maken.
    Ik ben blij dat jullie het naar het zin hebben want de eerste dagen zijn al een hele ervaring om nooit te vergeten.
    En ik had je nog gewaarschuwd voor die douche,dan maar wassen bij de kraan.
    Wat mij betreft kun je in dit nood geval ook wel een beroep op de Nederlandse
    Ambassade doen.
    Vooral veel foto’s maken en veel filmen dan kunnen wij een goede indruk krijgen van wat er zich daar afspeelt.
    Groeten van Henk en Lotty met een dikke knuffel.

• 02 Februari 2010 - 18:40

Ed En Albertje:

Heee die Anouk, ja dat is dan wel even slikken zeg. En vooral als je iets anders in gedachten hebt.Dan maar even boenen
    maar gelukkig kun je normaal naar de wc. En even bijkomen is er dus niet bij. Das wel jammer,het is altijd anders als je ter plekke bent. Maar ga vooral lekker genieten en plezier maken samen.
    Leuk je mails te lezen.
    Hier is het pet weer en alleen maar regen vandaag. tot mails.
    Gr Ed en Albertje

• 02 Februari 2010 - 19:34

An En Frank:

Hé Noekie,

Wat zijn we dan verwend in ons landje, hè?!
    Wat je zegt: even slikken en doorgaan. Gaat vast lukken.
    Kijk, luister, proef en voel: dit is een ervaring voor de rest van je leven!

Dikke kus.

• 04 Februari 2010 - 21:30

Auke Sandy Tije En ?:

Hé Anouk,

Fijn om te lezen dat jullie er zijn, inmiddels al wat gewend? Goed dat jullie gelijk een andere kamer geregeld hebben! Hopelijk krijgen jullie de tijd om rustig te wennen aan alles.
    Geniet ervan en tot horens,
    Groetjes van ons